خبــــرگـزاری کـــودک و نــوجـــوان ایــران

  • امروز : جمعه - ۸ مهر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Friday - 30 September - 2022
2
ایچنا گزارش می دهد؛

درخواست از فرهنگیان و صاحب‌نظران برای ترمیم و به‌روزآوری سند تحول بنیادین

  • 01 دی 1400 - 15:12
درخواست از فرهنگیان و صاحب‌نظران برای ترمیم و به‌روزآوری سند تحول بنیادین
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی از سه رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه، اصلاحی و اجرایی برای بازنگری و ترمیم سند تحول استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری ایچنا، مجید رعنایی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ماده واحده ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین افزود: در رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه، نیازهای نوظهور و شرایط نوپدید نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

رعنایی با اشاره به رویکرد اصلاحی اظهار داشت:  در این رویکرد برخی از مفاد سند که به دلیل ابهام و یا عدم برخورداری از اتقان و شفافیت کافی، نیاز به اصلاح دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در رویکرد اجرایی زمینه‌سازی لازم برای تسهیل و تسریع استقرار و اجرای مفاد سند تحول مورد توجه قرار می‌گیرد.
رعنایی با اشاره به لزوم رعایت اصول ترمیم و بازنگری سند، گفت: از جمله این اصول انطباق با مبانی نظری سند، مبتنی بر تجربیات زیسته و اجرایی، توجه به تغییرات و تحولات محیطی، توجه به تقویت هماهنگی و سازگاری درونی و بیرونی مفاد سند. توجه توامان به آرمان و واقعیت، شاخص پذیر بودن، استفاده از مشارکت نخبگان، فرهنگیان، صاحب نظران و کارشناسان، پژوهش محوری و از تجربیات کارشناسان استفاده شود.

وی بیان داشت: برای این کار سه پژوهش از سوی شورای عالی سفارش داده شد،یکی مرور سیستماتیک نقدها، مسائل، مشکلات و موانع اجرائی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دیگری بررسی توفیقات مدرسه ای ایران در اجرای ایده ها و برنامه های تحولی و سوم مطالعه تطبیقی اجرای برنامه های تحولی آموزش و پرورش در کشورهای دیگر است.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شورای عالی برای ترمیم و به روزآوری سند تحول بنیادین از همه دیدگاهها و پیشنهادهای کارشناسی و تخصصی استفاده می کند، اظهار داشت: غیر از پژوهش های مورد اشاره در دو مرحله فراخوان عمومی دادیم. از طرفی به تمام معاونت‌ها و سازمان های حوزه ستادی و استان ها هم اعلام کردیم که چالش های شما برای اجرایی کردن سند چیست؟ و پیشنهاد شما برای روزآمدی سند چیست؟

رعنایی ابراز داشت: برگزاری هفت جلسه در قالب گروه کانونی بود که با حضور صاحب نظران و کارشناسان انجام دادیم. در این جاسات سه سوال مشخص پرسیدیم: سند به چه مسائلی در تدوین غفلت کرده است؟ آموزش ‌و پرورش کنونی با چه مسائل و چالش‌هایی روبرو است؟ درآینده با چه چالش‌هایی روبرو خواهد شد؟

رعنایی در ادامه گفت: وزرا و برخی از معاونان وزارت آموزش و پرورش در دوران پس از تصویب سند را دور هم جمع کردیم و از آن ها خواستیم که موانع و چالش های اجرای سند تحول را بان کنند و برای اصلاح و به روز آوری آن بویژه محتوای فصل هشتم سند چه پیشنهادی دارند؟
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر مشارکت فرهنگیان، صاحب نظران و پژوهشگران در این امر مهم، گفت: برای ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین از نظرات و پیشنهادهای صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت، فرهنگیان، پژوهشگران و کارشناسان خبره استفاده می شود. دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش از مجریان، فرهنگیان، صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت دعوت می کند، پیشنهادها و نظرات خود را پیرامون ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش به نشانی: www.sce.ir و پست الکترونیکی (ایمیل):  ravabet.sce@medu.irارسال نمایند.

  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.

خبرگزاری کودک و نوجوان

آرشیو مطالب