تهیه سند جامع تشخیص و آموزش کودکان دارای هیجانات رفتاری

به گزارش خبرگزاری ایچنا؛ جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان اصلی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه باید اجتماعی باشند و باید آرمان جامعه دوستدار معلول، کودک و جانباز را محقق کنیم.

او با اشاره به اینکه ۱۵۲ هزار دانش آموز با نیاز ویژه داریم که برای به فعلیت رسیدن توانایی‌های آنان تلاش می‌کنیم، ادامه داد: در سازمان به دنبال تحقق نگاه فراگیر هستیم یعنی از سمت تفکیک دانش‌آموزان به تلفیق و سپس به فراگیری پیش برویم.

حسینی با بیان اینکه اکنون ۱۶۰۰ دانش‌آموز را در مدارس خاص و ۷۱ هزاردانش‌آموز با نیاز ویژه را در مدارس پذیرا (عادی) داریم، گفت: ۱۲ هزار مدرسه عادی ما مدرسه پذیرا هستند که دانش آموزان طرح فراگیر در آن به تحصیل مشغول هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: در مدارس طرح فراگیر معلم رابط در نظر گرفتیم. در این راستا ۱۱ تا ۱۲ مدرسه دیگر نیز در راستای دریافت مجوز هستند، همچنین ۶۸۰ مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات یادگیری ویژه داریم.

او از تهیه سند جامع تشخیص آموزش و پشیگیری کودکان دارای هیجانات رفتاری تا پایان دی خبر داد و گفت: رویکرد بعدی ما مناسب سازی و فراگیر سازی آموزش هاست./

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

فرزندان لجباز بازتاب عملکرد والدین/کودکان تشنه توجه والدین خود

به گزارش خبرگزاری ایچنا؛ یکی از نیازهای انسانها، میل به دیده شدن یا درک حضورشان …